fredag 20 juli 2012

Soppa torsk och under 78kg

Gårdagens träning blev lite missberäknande. Fick soppa torsk i benpressen och orkade inte 120kg. Fick dock igång kroppen efter några övningar. Uppvärmningen blev crosstrainer innan ett par ryggövningar tog vid, som kändes riktigt bra. Sedan tog nämnda benpress vid och kände nästan direkt att glykogenföråden i benmusklerna var nästan helt slut. Ingen ork alls. fick bli 2 andra benmaskiner innan jag sedan körde 15 reps benpress på 90kg. Resten av övningarna löpte på bra med tyngre vikter och 10-12 reps per set. Såg sedan fram emot en skön dusch i gymmet... Men var var varmvattnet? Sista minuten kom det några grader över laglig temp! Blev i alla fall pigg efter den kallduschen.
Väl hemma så laddade jag upp glykogen förråden med 2 tunnbröd med smör och ost på. Senare på kvällen blev det en proteindrink. Idag känner jag mig starkt och funderar på ett löppass senare i dag.
Och jag kan meddela att numera väger denna kropp officiellt under 78kg både morgon och kväll vissa dagar. Känner mig lätt som en fjäder!
Träna väl och ät rätt!
www.lofvendahls.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar