söndag 21 april 2013

Att träna i fastafasen av min 16/8 fasta

Att träna i fasta fasen
Idag testade jag att köra ett tungt pass på gymmet i fastafasen. Var hur stark som helst!
Gick lätt att springa till gymmet(som uppvärmning). Min känsla av att vara stark började redan vid första övningarna. Det fortsatte genom hela passet som tog drygt 45min.
Varför är du stark på fastande mage? Normalt behöver kroppen energi för att orka utföra de övningar som du utför på gymmet. I mitt fall betyder det att ketosen har varit hög och därigenom använt mitt underhudsfett som energi! Kan vara lite svårare för kolhydratsdrivna personer att börja använda fettet i kroppen vid fasta. Så att rekommendera tung styrka för dessa är inget jag rekommenderar! Kanske ett lättare pass precis i slutet av fasta perioden. För er som är fettdrivna: TESTA! Känns hur skönt som helst nu efter passet.
Träna väl och ät rätt!
www.lofvendahls.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar