fredag 22 maj 2015

Cykling, intervall och blodomloppet

Ganska naturligt så tar cykelträningen upp mycket av träningspassen så här års. Och så även detta år. Har avverkat x antal mil på sadeln. Dock inte lika många som många av mina cykelkompisar. De är extrema! För mig gäller intervallträning och 4-6mil per pass. Backintervall och höga växlar har varit givande och på så sätt gett att jag kan hålla hög snitthastighet på längre distanser. Testade min kondition genom att springa blodomloppet i går och satte som mål att jag inte skulle maxa pulsen under hela loppet som var på 10km. Sprang på bättre tid än förra året och utan att vara trött en enda gång under loppet. Intervallträningen på cykeln har gett mig även bättre tider på löpningen. Och detta trots att jag inte sprungit på nästan 2månader! Så löptekniken satt väl inte så där perfekt som den skulle men fort verkar det kunna gå ändå. Jag fick ett kvitto på att syreupptagningen blivit mycket bättre under vårens träning! Så nu kör vi vidare på samma träningsupplägg och ett intervallpass får det bli imorgon på cykeln! #Träning #Intervall #Cykel #Löpning #Blodomloppet
Träna väl och ät rätt! www.lofvendahls.se www.svensktkosttillskott.se
Blodomloppet 2015 uppvärmning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar