lördag 3 mars 2018

 Semester och sportlov avklarat, vilket innebär träning. Löpning varannan dag och styrka varannan dag när vi var på Fuerteventura. Löpning med inslag av intervaller i 18graders värme är bara ett stort smile i mitt ansikte! Gymmet var ok på hotellet. Fanns helt ok spinningcyklar som jag körde något pass på. Tyvärr så fanns det bara månadskort för simträning i pool och det kändes lite dyrt. Så det blev teknikträning i poolen på hotellet nästan varje dag. Optimal rotation i simmet var fokus med diverse övningar för att nå dit. Inte lätt att träna simning när det viner bollar och simmar förbi uppblåsta valar mm runt en hela tiden. Men det kändes ok. Väl hemma har det blivit Crossfit, simpass och trainerpass samt intervallpass/brickpass med cykel och löpning. Simningen i onsdags var lite trögt och kände att jag inte fick grepp på vattnet men 1500m blev det! Dagens pass med brickträning började med 20min cykel med medeleffekt och hög kadens. Gick över till löpband och 20min med sista minuten i 4:30 tempo och resten under 5min per km. Kändes skönt! Benen ska bli snabba i sommar!
Brickträning är bra för kroppen att lära sig växla mellan cykel och löpning. Det är lätt att benen känns stumma i början av löpningen. Men tränar man på detta så blir det bättre!
Träna väl och ät rätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar